studio

WIEŻA WIDOKOWA JAGODA

nie znalaz³em takiego tematu a my¶lê ¿e kilku osobom mo¿e siê przydaæ

oczywi¶cie chodzi o w miarê niedrogie, ma³e studia gdzie realizator jest do¶æ kumaty i potrafi z dostêpnego sprzêtu wyci±gn±æ tzw "miêsko"

na zachête ankietka


Zanim realizator mo¿e cokolwiek z czegokolwiek wyci±gaæ, musi to tam byæ.

Czego oczekujesz? adresów? czy o co cho?
linki, adresy, porady, sztuczki nagraniowe itp
sztuczka nr1

nauczyc sie graæ

zasada nr 1 nagrywania

Gówno na wejsciu = gówno na wyj¶ciu. Nie nastawiac sie raczej ze cos sie poprawi przy miksowaniu.

Rada: widziec czego sie chce i miec wszystko przmyslane zanim sie zacznie nagrywac -> aranzacje gitar chorkow, wokali itp. Chyba ze sie ma 100000000$ i mozna sie bawic kilka miesiecy w studio (co niekoniecznie gwarantuje dobry efekt) albo swoje studio.


tak siê sk³ada ¿e z wielu powodów, których niewarto nawet wymieniaæ kapela, w której obecnie siê udzielam bêdzie projektem "typowo studyjnym"


widziec czego sie chce i miec wszystko przmyslane zanim sie zacznie nagrywac -> aranzacje gitar chorkow, wokali itp.

z tym akurat problemu raczej nie bêdzie
sêk w tym jak osi±gn±æ "¿ywe" brzmienie z prób w studio?
ka¿dy ma z nas do¶wiadczenia z sali prób, koncertów natomiast zerowe jesli chodzi o profesjonalne studio
No to niestety jest dylemat.
Jesli gracie naprawde dobrze, jakims rozwiazaniem jest nagrac numery na setke na oddzielne slady ( jesli znajdziecie studio z odpowidnia izolacja miedzy pomieszczeniami itp to pozniej mozna np dograc 2gie gitary, solowki itp. a nawet wymienic wokal).

[ Dodano: |30 Wrz 2008|, 2008 09:43 ]

jebany czerwony record
??? o co kaman?
Nigdy nie nagrywa³em w studio. Co to za franca?
Przycisk nagrywania
Przycisk odpowiedzialny za rejestracje
dziêki
Przy powiedzmy "¶rednich" umiejêtno¶ciach technicznych polecam nagrywaæ ¶ladami. W dzisiejszych czasach komputery czyni± cuda
Nie komputery tylko ktos kto potrafi je obs³ugiwaæ. Tak jesli kto¶ ma du¿o czasu, to mo¿na naprawde sporo zdzia³aæ. Niestety jednak zasady nr 1 nieprzeskoczysz.
No o tym mówiê
Co do zasady numer 1 mam pewne w±tpliwo¶ci
po czym wnosisz?

daj przyk³ad bo niezabardzo wiem o co chodzi.
Mówiê o w³asnych do¶wiadczeniach
W sensie sztuczka #1

Przy powiedzmy "¶rednich" umiejêtno¶ciach technicznych polecam nagrywaæ ¶ladami. W dzisiejszych czasach komputery czyni± cuda

je¶li chodzi o nagrywanie ¶ladami to i tak tylko ten sposób wchodzi w grê z prostego powodu ¿e, jeden z gitarzystów obs³uguje równie¿ bass

ch³opaki na instrumentach graj± po 17/16 lat wiêc umiejêtno¶ci techniczne maj± dobre i tu akurat nie powinno byæ problemów

no i teraz najwa¿niejsze

perkusja!

jak dobrze nagraæ ten instrument?

no i teraz najwa¿niejsze
perkusja!
jak dobrze nagraæ ten instrument?


O co Panda konkretnie pytasz?
po pierwsze i chyba najwazniejsze:

Dobry perkusista!

Sensownie grajaca perka, z nowymi naciagami dobrze nastrojona. Nawet sredniej klasy perka z nowymi naciagami potrafi "zabrzmiec"
Blachy tez sa bardzo wa¿ne. Jesli sie nie ma swoich a mozna porzyczyc od kogos cos dobrego to walic smialo, bo w wiekszosci przypadkow ogryzki brzmia jak ogryzki.

Co do mikrofonów to zale¿y. Jesli pomieszczenie jest dobre akustycznie, i gary w nim dobrze brzmia wystarcza nawet 4 majki. Wa¿ne jest ustawienie, mikrofonów ale o tym to ju¿ mozna napisac 100 ksiazek i nieopisac wszystkiego.
mamy pewien problem z perkusist±
sêk w tym ¿e typ potrafi zagraæ dobrze i równo ale czasami zapomina, który rytm w danym momencie ma zagraæ

koncertowo oczywi¶cie odpada jednak my¶lê ¿e w studiu mo¿e daæ sobie radê a z kilku powodów chcieliby¶my demo nagraæ w³a¶nie z nim

nagrywanie ¶ladami powinno wyelimnowaæ ewentualne jego wtopy

g³ównie mi choodzi o jakie¶ "sztuczki" z odpowiednim ustawieniem mikrofonu na talerze, werbel, centralê czy stopê (podwójna)
Panda jka potraficie grac to nagracie co chcecie, z miejscówek w Polsce polecam Boguchwa³e, troche kosztuje ale warto, no realizator tam to kolo z punkowym doswiadczeniem przy nagrywaniu najwiekszych tuzów swiatowego punk rocka. Jak macie mozliwosc to nagrajcie najpierw cos sami i pokombinujcie z dzwiekiem... Dla przyk³adu wrzucam kawa³ek który nagralismy w garazu, a duzo ludzi mi nie wierzy i mówi ze to studio
http://mar-studio.org/Polska.wma

co do perki to tak jak Polska mówi... dobre bebny to podstawa
Niewchod¼cie do studia z perkusist± który zapomina kiedy ma graæ który rytm. Chyba ¿e macie duzo kasy na siedzenie w studio i klecenie garów partiami ( niekazdy realizator sie na to zgodzi bo jest to wykuriwscie upierdliwe). Dodatkowo kolezka musi umiec sprawnie grac z klikiem jesli niepotrafi raczej zapomnij o sensownym klejeniu garów. Niby sie da ale troche sie to mija z celem.

Kuba ma racje chocia¿ nie wierze, ¿e s± tacy bêbniarze, no chyba ,¿e po pijaku

Z ustawieniami mikrofonów mo¿na dowolnie eksperymentowaæ. Cztery to minimum, jak mnie pamiêæ nie myli zawsze nagrywa³em na o¶miu.
Trojan gdzie gra³es? masz jakies próbki?
Ostatni zespó³ na podaj amunicje
Ja du¿o dobrych rzeczy s³ysza³em o Studio w Olkuszu, Castet tam nagrywa³ drugi kr±¿ek. Po za tym dwa studia w Sosnowcu, w jednym z nich nagrywali¶my i byli¶my zadowoleni- za tydzieñ wchodzimy tam znowu;)
dziêki za dobre rady Kamraci!

ze wzglêdów m-dzy innymi transportowych itp.

poproszê jeszcze grzecznie o namiary na jakie¶ fajne studia nagraniowe w Warszawie i jej okolicach
http://www.serakos.pl/
http://www.demontazownia.pl/
jak nagrywali¶my demówkê, to po prostu przyjecha³ do naszej salki taki go¶æ, wstawi³ swój komputer, mikrofony i miksery jakie¶ i nagra³ bêbny. potem ka¿dy nagrywa³ osobno z tym ¿e gitary sz³y przez poda na czystym brzmieniu, bas z pieca by³ nagrywany, klaiwsze normalnie na kompa, a wokal na kompa przez jaki¶ lepszy mikrofon za 600z³ (pozyczony oczywi¶cie hehe). kole¶ dosta³ gotowe ¶cie¿ki w wave, zmiksowa³ i zremasterowa³. do pos³uchania na naszej stronie

[ Dodano: |1 Pa¼ 2008|, 2008 12:30 ]

Kuba ma racje chocia¿ nie wierze, ¿e s± tacy bêbniarze, no chyba ,¿e po pijaku

Znam jednego go¶cia z dok³adnie tym samym problemem. Ale on przesta³ graæ.
Czy mo¿ecie mi co¶ powidzieæ o tych studiach w Wawie? Tzn Serakos i Demonta¿ownia - co jet tam dobre, co jest chujowe, na co zwracaæ uwagê. Ewentualnie jakie¶ inne studia polecacie w stolicy i okolicy?
Demontarzowni nie znam. Patrz±c na stronê internetow± stwierdzam, ¿e to lipa. Zespo³y których nikt nie zna, zero informacji o sprzêcie, no i kurwa zdjêcie z Justyna=dyskwalifikacja.

W Serakosie, kiedy¶ co¶ tam nagrywali¶my i by³o git, kumaty w miarê kolo ze swoj± lask± to prowadzi³.
Nie polecam picia browaru przed studiem, obok jest posterunek stra¿y miejskiej

Trzeba dodac ze ten jebany czerwony record czesto bardzo deprymuje, i najwieksi wymiatacze nie potrafia zagrac tak jak graja na probach, czy koncertach, dopoki sie nieoswoja.

Hehe ¦wiêta prawda, nie jednego wymiatacza widzia³em jak zza szyby poszed³ sygna³ to paluchy mu drêtwia³y i zapomina³ jak siê nazywa.

Kiedy¶ jak nagrywali¶my na ¿ywca w 86 roku, to z braku okablowania musia³em graæ wpiêty w konsoletê. Kurwa to by³a jazda graæ nie s³ysz±c siê kompletnie i dopiero podczas ods³uchiwania s³yszeæ jak siê gra³o. Mimo paru krzaków materia³ wyszed³ przyzwoicie i to nagrywany w ca³o¶ci na dwa ¶lady. Akurat w tamtym czasie by³ w klubie taki go¶æ co mu siê chcia³o bawiæ przy tym i wykorzystywaæ ¶wie¿o zakupiony delay. Dla nas by³o wtedy prawdziwym szokiem, ¿e mo¿na z g³osu zrobiæ syrenê któr± zreszt± wykorzystali¶my w kawa³ku.
W sumie w tym Serakosie moze byc OK, zwazywszy, ¿e nagrywali tam Partia i Komety. My mo¿e tez zdecydujemy sie na to. Kurwa, ja to bêdê mia³ stresa, bo nigdy w studio nie nagrywa³em, a reszta ju¿ ma to za sob±. Ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu

W sumie w tym Serakosie moze byc OK, zwazywszy, ¿e nagrywali tam Partia i Komety.

Tym akurat siê nie kieruj. Musicie wpa¶æ z konkretnym pomys³em na nagrywkê. Kolo mo¿e wam co¶ podpowiedzieæ ale na pewno nie bêdzie za was my¶la³
Wszyscy znajomi, którzy cokolwiek nagrywali polecaj± bardzo studio DBX.
Ja moge polecic studio CLASH we Wroclawiu.
Realizatorem jest niejaki Roger, na codzien gitarzysta wroclawskiej Kliniki, tak wiec zna sie na rzeczy, jesli chodzi o klimaty hc/punk.

www.clashstudio.prv.pl

Co do moich preferencji na temat nagrywania to jestem zwolennikiem nagrywania na "100%" instrumentow, a nastepnie dogrania wokali.

pozdro
Olaff
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szamanka888.keep.pl
  •  

    Powered by WordPress dla [WIEÅ»A WIDOKOWA JAGODA]. • Design by Free WordPress Themes.