|
Grafika komputerowa |
WIEŻA WIDOKOWA JAGODA
Wkrêci³em siê w temat do¶æ mocno. Na razie nie mam ¿adnego planu ukierunkowania siê/konkretów.
Ostro jade z PSP, tutoriale, ksi±¿ki. Mam ksi±¿ki Loomisa o rysowaniu, parê ksi±¿ek o barwach, ¶wietle itp.
Póki co bawiê siê - robie projekty vlep, przerabiam mordy znajomych, robie sobie tapetki itp.
Wiem ¿e siedzi tu parê osób które kumaj± czaczê - Obi, Amish, Stan, Mario. Co radzicie na pocz±tek? Wiêcej teorii?
w temacie komputerowej grafiki jest tylko jeden Mistrz - Electric Retard
Wydaje mi siê, ¿e technicznie nad nim ju¿ góruje, aczkolwiek inwencj± mnie k³adzie na ³opatki
ER jest moim Autorytetem Moralnym i Morska Latarnia w mrocznych czasach relatywizmu moralnego i upadku wartosci
dobra juz spierdalam z tematu
Do tego trza talentu wrodzonego raczej ni¿ teorii...
ja w zyciu zadnej ksiazki nie przeczyta³em o grafice hehe
ogolnie to zaden ze mnie grafik, czasami zrobie jakis plakat prosty na koncert czy cos i to wszytsko, nie umiem rysowac wiec to juz wielki minus dla mnie niestety
uzywam tylko photoshopa
na poczatek dobrze rozkim barwy i swiat³o wlasnie, zalezy tez co chcesz ogolnie robic z grafika
sadze ze fachowcy Ci wiecej powiedza
Ja grafikiem nie jestem, tylko operatorem DTP. Czyli przerabiam weso³± twórczo¶æ grafików na postaæ strawn± dla drukarni. No ale mogê s³u¿yæ wiedz± techniczn± i ró¿nymi sztuczkami w Photoshopie, Illustratorze, InDesignie, QuarkXPressie. Trochê hobbystycznie lizn±³em te¿ Lightwave'a 3D, Mayê i Cinemê 4D.
Ja grafikiem nie jestem, tylko operatorem DTP. Czyli przerabiam weso³± twórczo¶æ grafików na postaæ strawn± dla drukarni. czyli czêsto robisz wszystko od nowa zgodnie z wizj± kreatywnych idiotów którzy poza zdolno¶ciami plastycznymi nie posiadaj± ¿adnej przydatnej wiedzy w kierunku szerokopojêtej grafiki komputerowej. ciesz siê ¿e w UK nie pracujesz, kurwica zapewniona i nerwy zszargane do granic mo¿liwo¶ci. u mnie w firmie tak zwykle od ¶rody przestaj± siê do mnie odzywaæ, tudzie¿ robi± to bardzo nie¶mia³o i delikatnie na szczê¶cie nie tylko do mnie
czyli czêsto robisz wszystko od nowa zgodnie z wizj± kreatywnych idiotów którzy poza zdolno¶ciami plastycznymi nie posiadaj± ¿adnej przydatnej wiedzy w kierunku szerokopojêtej grafiki komputerowej. Dok³adnie. Ale uda³o mi siê ich trochê wytresowaæ. Przynajmniej na tyle, ¿e ju¿ nie ³amia tekstów w Photoshopie oraz nie robi± projektów w RGB i mniej ni¿ 300 dpi.
jak jednemu kretynowi kaza³em przys³aæ czcionki których oczywi¶cie nie zgra³ to mi przys³a³ pdfa z napisem FONT wszystkimi u¿ytymi w projekcie czcionkami z jednym debilem walczy³em od czwartku do dzi¶ ¿eby sformatowa³ projekt w sposób nastêpuj±cy. format plakatu po wyciêciu - A1, 10mm z ka¿dej strony idzie w ramkê, czyli jakby spady tylko wewnêtrzne i od tego loga oddalone o kolejne 10mm, ¿eby nie by³y za blisko ramki. no za chuja nie kmini³. 5 razy zmienia³ oczywi¶cie ca³o¶æ zapisywa³ w jpg czyli ja tego nie mog³em ustawiæ. a klienta przej±³em po wspulasiu - angolu, który stwierdzi³ ¿e to debil
albo laska ³aczy telefon i mówi ¿e klient potrzebuje pomocy. pytam w czym mogê pomóc a ten peda³ wypala "przygotowa³em projekt ale przez pomy³kê w z³ym wymiarze. co mam zrobiæ?"
Jedno mnie zastanawia, dlaczego wszyscy zaczynaj± przygodê z GFX od psa, który jest programem do obróbki fotek -.-', nie wykorzystuj± gimpa czy chocia¿by CD.
a w³a¶nie kto¶ bawi siê mo¿e w grafikê wektorow± np w Illustratorze ?
Bo gimp to gówno.
czy chocia¿by CD. mnie siê wydajê ¿e wiêkszo¶æ samouków zaczyna od CD. chodzi o Corell Draw, tak? a po chuj jakiego¶ Gimpa gnie¶æ jak nigdzie na tym nie pracuj±?
nom chodzi mi o Corela , z tego co zauwa¿y³em to wiêkszo¶æ zaczyna od PSa ;s (mówiê na przyk³adzie znajomych i ludzi z którymi siê zetkn±³em)
nie wykorzystuj± gimpa czy chocia¿by CD Gimp jest biedny w porównaniu do Photoshopa. A w Corelu mo¿na sobie najwy¿ej wizytówki z³o¿yæ. Choæ ja go czasami wykorzystujê do t³umaczenia ró¿nych formatów plików na zjadliwe dla Illustratora. Nie uwierzycie, w czym klienci potrafi± przys³aæ g³upi wykrojnik.
A w Corelu mo¿na sobie najwy¿ej wizytówki z³o¿yæ. e tam. kiedy¶ pracowa³em w firmie w której facet ba³ siê Quarka i Illustratora do tego stopnia ¿e 160. stronicow± instrukcjê obs³ugi jakiego¶ medycznego ustrojstwa musia³em sk³adaæ. ³±cznie z tabelami . da³em radê. a sk³adkowanie ma jako jedyny w standardzie i do tego bardzo dobrze to dzia³a. popracowa³ bym w Corellu z mi³± chêci±, tak dla relaksu i do pierwszego wkurwienia
[ Dodano: |8 Lut 2010|, 2010 22:11 ]
e tam. kiedy¶ pracowa³em w firmie w której facet ba³ siê Quarka i Illustratora do tego stopnia ¿e 160. stronicow± instrukcjê obs³ugi jakiego¶ medycznego ustrojstwa musia³em sk³adaæ. ³±cznie z tabelami . da³em radê. a sk³adkowanie ma jako jedyny w standardzie i do tego bardzo dobrze to dzia³a. popracowa³ bym w Corellu z mi³± chêci±, tak dla relaksu i do pierwszego wkurwienia Kiedy¶ pewien pan profesur chcia³ zleciæ wydanie habilitacji. Wymy¶li³ sobie, ¿e u³atwi nam pracê, jak posk³ada j± wstêpnie w Corelu. Ja pierdolê, przecie¿ w tym ni chuja nie da siê porz±dnie po³amaæ tekstu. Nie mówi±c o katordze nanoszenia korekty w tym szajsie (rozje¿d¿aj±ca siê interlinia przy oblewaniu fotek, przeniesienia wyrazów z dupy, formatowanie tekstu przez autora za pomoc± spacji itp.). W dodatku to by³o jeszcze za czasów Corela 5, który robi³ tak kobylaste postscripty (w sumie nie mam pojêcia, czy pod tym wzglêdem co¶ siê do dzi¶ zmieni³o), ¿e nawet na ¿adnego ZIP-a nie chcia³o siê to zmie¶ciæ. A i same pliki ¼ród³owe wa¿y³y w chuj, wiêc otwiera³y siê i zapisywa³y ca³e godziny, bo oczywi¶cie to gówno potrafi tylko osadzaæ grafikê, zamiast linkowaæ. No ale dobra. Skoro mia³o to wygl±daæ jak szmata, to nic nie rusza³em. Pokrzywi³em teksty, porobi³em epsy ze wszystkich stron, powci±ga³em do Quarka i dopiero skrêci³em postscripta. Zmie¶ci³ siê na jednej CD-R.
Mo¿e wróæmy jednak do meritum. Moge wiedzieæ od czego zaczyna³e¶ Franek?
no, o tym programie mo¿na by nie jedn± ksi±¿kê, w stylu Batalie z Corellem, napisaæ. by³y jaja.
Aha, powiem Ci, Gu¼cu, ¿e ja - podobnie jak Mariuszy - w ¿yciu nie przeczyta³em ¿adnej ksi±¿ki, podrêcznika ani samouczka do tych programów. Kursów tak¿e nie zaliczy³em. W czasach gdy zaczyna³em, zwyczajnie takie rzeczy jeszcze nie istnia³y po polsku, angielszczyzna mo¿e i by³a do sprowadzenia za jak±¶ kupê kasy, a o Internecie w domu mo¿na by³o tylko pomarzyæ. W firmie zreszt± czêsto te¿. A jak ju¿, to za pomoc± modemów telefonicznych, impulsowych. Wszystkiego nauczy³em siê sam. Polecam takie w³asnorêczne rozgryzanie softu. Dzi¶ te¿ stosujê tê metodê w programach 3D i wiedza jako¶ lepiej siê utrwala.
Moge wiedzieæ od czego zaczyna³e¶ Franek? od Corella. ale ja, jak Obi, te¿ nie jestem grafikiem. przynajmniej siê za takiego nie uwa¿am. Corella ci nie polecam. jak my¶lisz zajmowaæ siê tym zawodowo to zacznij od Illustratora i Photoshopa. pó¼niej przyjdzie czass na Quarka InDesigna i pojecie postscriptu ale na pocz±tku Illustrator i Photoshop. jak±¶ ksi±¿kê o poligrafi sobie kup, tak ¿eby¶ mniej wiêcej wiedzia³ co do czego. Bogdan Kmiñski pisa³ dobre ksi±¿ki. mo¿e jeszcze pisze a na pewno s± w sprzeda¿y.
graficy komputerowi, to chyba jedni z nielicznych ludzi w tej branzy, ktorzy nie chcieli mnie zrobic w chuja moze maja dusze artysty
Guziec - Ja zaczyna³em od PSP, ale powiem szczerze, lepiej od razu atakuj Photoshopa. Chuj z opiniami, ¿e to program do obróbki zdjêæ. To jest podstawa i nie ma co zaprzeczaæ. Przeczyta³em 1 ksi±¿kê do Photoshopa i powiem szczerze, nauczy³em siê z niej dos³ownie kilku rzeczy których wcze¶niej sam nie rozgryz³em. Je¿eli jeste¶ zupe³nie zielony, to skombinuj sobie takie gówno, nie zaszkodzi tobie, a dodatkowo oszczêdzi czas, bo nie bêdziesz musia³ kombinowaæ jak koñ pod górê, aby wykonaæ jak±¶ serio banaln± rzecz. Jak siê pokapujesz w tych wszystkich warstwach, korekcjach itepe, to warto sobie poszukaæ tutoriali pod konkretne rzeczy. Niby oczywiste, ale z racji tego, ¿e zabra³em siê ostatnio za After Effectsa to wpad³em na to dopiero po bardzo d³u¿szej chwili.
Dobrze by by³o, gdyby¶ mia³ jakiego¶ kumpla, który operuje tym szajsem na du¿o wy¿szym poziomie, nie ma lepszej metody ni¿, pytanie siê bardziej kumatych. W tutorialach Ci nie napisz±, ¿e postawi³e¶ w opcjach ptaszka nie tam gdzie trzeba.
Kolejna sprawa, rób jak najwiêcej konkretnych rzeczy, czyli wymy¶lasz sobie projekt nie bacz±c na w³asne ograniczenia, a potem kombinujesz jak koñ pod górê aby to zrealizowaæ, korzystaj±c ze wszystkiego co znajdziesz.
Jak ogarniesz PS, to nic Adobe'a nie bêdzie Ci a¿ tak straszne, a jest to obecnie standard.
Poniek±d zosta³em wywo³any do tablicy wiêc dorzucê swoje zdanie.
Rozkminki na temat programów graficznych s± tak samo ja³owe jak te o nowej p³ycie Analogs. Sam jestem z "gangu Fotoszopa" i mam same z³e do¶wiadczenia z Corelem, natomiast Gimpa nie trawiê. To najzwyczajniej chujowy program dla szczeniaków pokroju Hesza, którzy chc± sobie zrobiæ "kumat± grafikê" i za ka¿dym razem wychodzi im gówno Niemniej jednak ka¿dy pracuje na sofcie jaki mu pasuje. Je¿eli Tobie podejdzie Corel to nie widzê przeszkód ¿eby¶ w nim robi³.
Podobnie jak Obi i reszta nigdy nie przeczyta³em ¿adnej ksi±¿ki na ten temat. Przerobi³em sobie lekcje na dvd pt. Photoshop Top Secret (www.photoshoptopsecret.com) Dziêki temu przyswoi³em sobie mnóstwo ciekawych technik, a je¿eli mam problem ze zrobieniem czego¶, to zazwyczaj szukam w necie solucji na bie¿±co (mój ulubiony serwis to www.tutcast.com). Wszystko czego siê nauczy³em wysz³o z zaciêcia i chêci tworzenia.
Podstaw± jest oswojenie siê z softem. Kiedy ogarniesz podstawowe triki to pó¼niej bêdziesz mia³ super frajdê kiedy dowiesz siê jak zrobiæ "co¶ tam wiêcej i lepiej".
Wielkie dziêki Panowie!
Cisnê zatem fotoszopa, kolegê kumatego w temacie mam. Gdybym czego¶ nie wiedzia³, bêde pyta³ równie¿ tutaj - tylko nie róbcie zlewy jak to bêdzie co¶ oczywistego
pzdr
W zasadzie te¿ czujê, ¿e to pytanie do mnie, wiêc wtr±cê 3 grosze.
To co napisa³ Obi o Corelu powinno zostaæ utrwalone w marmurze.
Generalnie najwiêkszy problem z tym programem jest taki, ¿e wszystkie jego b³êdy s± niezauwa¿alne dla pocz±tkuj±cych i dlatego uwa¿aj±, ¿e jest super.... dopóki nie przyjdzie wypu¶ciæ post scripta z domy¶lnym corelowskim gradientem, albo z³o¿yæ publikacjê bardziej skomplikowan± ni¿ strona tekstu. W sumie grafik± komputerow± zajmujê siê od 12 lat, wcze¶niej amatorsko, pó¼niej zawodowo i te¿ nie pamiêtam, ¿ebym czyta³ jakie¶ podrêczniki. Chyba tylko do Flasha, ale na niewiele siê to zda³o. Photoshopa nauczy³em sam siê w jaki¶ 70% przez d³ugie lata pracy, i w momencie gdy zbli¿a³em siê do osi±gniêcia jako takiej bieg³o¶ci zrezygnowa³em z niego na rzecz Illustratora: bardziej poci±ga³a mnie jednak grafika wektorowa, ni¿ bitowa.
Nie wyobra¿am sobie innej drogi nuczenia siê jakiegokolwiek programu ni¿ w³asnorêczna. Stawianie sobie samemu jaki¶ zadañ i ich rozwi±zywanie to najlepszy sposób. Te¿ wielu rzeczy nadal nie umiem zrobiæ w Photoshopie, czy Illustratorze, ale to znaczy, ¿e nigdy nie by³y mi potrzebne. A pytanie "co siê chce zrobiæ" jest w gruncie rzeczy zasadnicze, bo grafika komputerowa to pojêcie powa¿nie wielop³aszczyznowe.
Corel dla mnie to czarna magia, uzywam go tylko i wy³acznie jak dostaje jakies CDRy
Gimpa by³em zmuszony uzywac w liceum bo korzystalismy tylko z linuxów, ile razy mia³em ochote wyjebac kompa przez okno to ma³a g³owa
Illustrator to zajebisty soft ale dopoki nie sprawie sobie nowego kompa moge o nim zapomniec... po 5 min pracy wypierdala mi komunikat ze mam za ma³o pamieci i program sie najzwyczajniej wiesza
Illustrator to zajebisty soft ale dopoki nie sprawie sobie nowego kompa moge o nim zapomniec... po 5 min pracy wypierdala mi komunikat ze mam za ma³o pamieci i program sie najzwyczajniej wiesza to sciagnij sobie jakas starsza wersje. dla ciebie to zadna roznica, poza tym ze bedzie dzialal
Niestety, w nowszych wersjach s± u¿yteczne funkcje takie jak Live Trace (od CS2), albo Live Colour (od CS3). Choæ oczywi¶cie mo¿na siê bez tego obyæ, w sumie w wersji 10 te¿ da siê poszaleæ, poza bajerami i nowinkami wszystko dzia³a praktycznie identycznie.
to by³o jeszcze za czasów Corela 5, który robi³ tak kobylaste postscripty (w sumie nie mam pojêcia, czy pod tym wzglêdem co¶ siê do dzi¶ zmieni³o Nic. Post script z Corela jest zawsze wiêkszy od identycznej pracy w Quarku czy InDesignie (przynajmniej tak by³o w wersjach 7-11 które testowalem).
Zejdê trochê z tematu. Nie mam chwilowo kasy na upgrade, a ciekawi± mnie nowe mo¿liwo¶ci pracy z obiektami 3D w CS4 Extended. Jakie¶ wra¿enia panowie?
Przydatne, gdy potrzebujesz zrobiæ na szybko jaki¶ pakszot z projektu opakowania, którego jeszcze nie ma na rynku. I tylko tyle.
Nie widzialem, ale je¶li tylko tyle, to jak zwykle przereklamowany bajer. Co¶ takiego oferowa³ ju¿ QuarkWrapture jakie¶ 10 lat temu i chyba nie cieszy³ siê popularno¶ci±.
parê ksi±¿ek o barwach, ¶wietle itp.
http://ksiazki.wp.pl/kata...a.html?kw=15906 http://www.kentype.pl/typografia/typo_index.html Tak od siebie polecê.
z czasem zacz±³em u¿ywaæ czê¶ciej illustratora ni¿ photoshopa i tak ju¿ zosta³o. w kolejce czeka indesign i flash (jakie¶ podstawy s±, ale czujê, ¿e w chuj nauki przede mn± hehe). corel nie, gimp dwa razy nie. ogólnie dooko³a króluje grafika na poziomie festyniarskich wlepek kibicowskich oraz przekonanie, ¿e im wiêcej, tym lepiej. zastanawiam siê czy nie pój¶æ na podyplomowe studia dotycz±ce grafiki komputerowej... kto¶ próbowa³ czego¶ takiego? przydatnych ksi±¿ek jest ca³e mnóstwo i warto siêgn±æ nie tylko po rzeczy dotycz±ce wy³±cznie grafiki komputerowej. do tego miliony tutoriali. warto rzuciæ okiem. a na koniec lans po raz kolejny, czyli www.uglydesign.pl
Jeszcze jedna rada. Ka¿dy grafik powinien pod gro¼b± kary obciêcia r±k przy samej dupie regularnie odwiedzaæ ten blog: http://photoshopdisasters.blogspot.com/ i sprawdzaæ, czy przypadkiem nie trafi³a tam która¶ z jego prac. Je¶li tak siê stanie, to wyj¶ciem jest jedynie honorowe samobójstwo.
ten blog jest zajebisty a przera¿aj±ce jest to, ¿e trafiaj± na niego produkcje za grube siano. powinna siê na nim znale¼æ zezowata baba z pop-upa, który tu wyskakuje i reklamuj±ce jak±¶ podróbê simsów
z czasem zacz±³em u¿ywaæ czê¶ciej illustratora ni¿ photoshopa mo¿e to i dobrze bo pamiêtam ¿e niez³ego kwasa jebn±³e¶ na której¶ wk³adce z tekstami. z tego co pamiêtam do BDK albo tych co o kozie ¶piewaj±. czcionka wielko¶ci jakich¶ 6, czy 8 punktów by³a ¶wiecona z bitmapy efekt zauwa¿alny na pierwszy rzut oka.
[ Dodano: |10 Lut 2010|, 2010 19:39 ]
babol by³ na wk³adce do pierwszego damrockers na 100%, przy czym by³ zrobiony tif jak pan bóg przykaza³ a kretyni drukowali z pogl±dowego jpg z kolei ok³adka do 'upadku' by³a zrobiona wg wspominanej zasady 'im wiêcej tym lepiej' no i jak na ni± teraz patrzê to dochodzê do wniosku, ¿e nie tylko d¼wiêk jest zjebany w przypadku tego cd...
babol by³ na wk³adce do pierwszego damrockers o w³a¶nie. nie mog³em sobie nazwy na szybko przypomnieæ
[ Dodano: |10 Lut 2010|, 2010 19:55 ]
W ogóle warto siê oduczyæ puszczania tekstu z bitmap, bo odbija siê to na jako¶ci wydruku. A najlepiej siê nauczyæ, ¿e w bitach robi siê wy³±cznie fragmenty wymagaj±ce grafiki bitowej i ¿adne inne.
Czyli przerabiam weso³± twórczo¶æ grafików na postaæ strawn± dla drukarni.
Móg³by¶ szerzej napisaæ, na czym polegaj± ograniczenia przy wydruku? Jak to wygl±da przy miêkkich przej¶ciach z koloru na kolor i co trzeba zrobiæ z takim np. obrazkiem bitowym rysowanym na tablecie, b±d¼ zdjêciem??Grafik± komputerow± w³a¶ciwie bawiê siê i robiê "weso³± twórczo¶æ", z DTP mia³em styczno¶æ jedynie przy sitodruku(ale u mnie w szkole pracownia sita to jama z³a) i rozrysowaniu krzywych na matryce na koszulki(flexografia, ale to ju¿ poza szko³±, jak zreszt± cca³a moja przygoda z "grafik±").
te pytania siê kupy nie trzymaj±. dzwoni gdzies ale nie wiadomo gdzie. napisz co konkretnie chcesz zrobic bo ograniczeñ mo¿e byæ wiele. np format papieru
[ Dodano: |11 Lut 2010|, 2010 20:12 ]
Pierwszy post Witam
Nie wiem, czy pytanie dotyczy tematu, jak nie, to wypierdolcie tego posta(uzytkownika ). Jakie wla¶ciwo¶ci musi mieæ grafika(du¿a rozdzielczo¶æ, ale to wszystko??), zeby mo¿na by³o j± wydrukowaæ wielkoformatowo, np. 2 na 2,5 m. I gdzie takich grafik szukaæ w necie, sa jakies specjalne strony z tym stuffem?
Grafika na wielkie bannery nie musi mieæ wysokiej rozdzielczo¶ci, w gruncie rzeczy wystarczy jakie¶ 200 dpi. (tak naprawdê, wszystko wyjdzie OK je¶li da siê rozdzielczo¶æ wy¿sz± 1.5 raza od liniatury, w druku cyfrowym jest inaczej). Producent ma i tak obowi±zek okre¶liæ to w specyfikacji. Billboardy sk³ada siê zazwyczaj w proporcjach 1:10, wiêc nadajesz normaln± rozdzielczo¶æ, ale wymiary s± mniejsze. Natomiast pytania : "sk±d braæ takie grafiki?" nie rozumiem. Najlepiej sobie zaprojektowaæ, i po krzyku.
du¿e formaty dla wie¶niaków, którzy chcieli masê efektów robi³em w psd w rozdzielczo¶ci 100 dpi i takie banery wygl±da³y spoko. billboardy tak, jak pisze stan.
Grafika na wielkie bannery nie musi mieæ wysokiej rozdzielczo¶ci, w gruncie rzeczy wystarczy jakie¶ 200 dpi. wystarczy 75, standartem jest 100
[ Dodano: |12 Lut 2010|, 2010 12:58 ]
Dziêki za odpowiedzi
Natomiast pytania : "sk±d braæ takie grafiki?" nie rozumiem. Najlepiej sobie zaprojektowaæ, i po krzyku.
Planuje wydrukowaæ taka grafike: http://spottr.hu/wp-conte...on_1024x768.jpg Tylko pytanie, czy 1024x768 wydrukowane w formacie 2X2,5 m nie przekszta³ci sie w pikseloze?
Tylko pytanie, czy 1024x768 wydrukowane w formacie 2X2,5 m nie przekszta³ci sie w pikseloze? Oczywi¶cie, ¿e tak. Przy tych rozmiarach 1024x768 pikseli to bêdzie ok. 10 dpi. Czyli raster wielko¶ci krowy.
ten obrazek sie nie nadaje. mozesz go jedynie wydrukowac mniej wiecej w takiej wielkosci jaka widzisz na ekranie, bez straty jakosci ktora i tak jest do dupy. jak go w fotoshopie powiekrzysz do 2m to bedzie rozmyty. oglodany z 5m bedzie ok. dla kogos kto nie czai w czym rzecz.
Oczywi¶cie, ¿e tak. Przy tych rozmiarach 1024x768 pikseli to bêdzie ok. 10 dpi. Czyli raster wielko¶ci krowy.
1024X768 to ok. 10 dpi , 100 dpi to bêdzie 10240X7680 pikseli, czy to sie liczy jako¶ inaczej?
1024X768 to ok. 10 dpi , 100 dpi to bêdzie 10240X7680 pikseli, czy to sie liczy jako¶ inaczej? Dok³adnie tak.
Dziêki. Czyli nie pozosta³o mi nic innego, jak szukanie zdjêcia o takich parametrach.
No raczej tak, choæ mo¿e byæ ciê¿ko, bo to stara fotografia.
A tak wygl±da fragment tego zdjêcia po powiêkszeniu do 2500 mm szeroko¶ci: http://i50.tinypic.com/nqzb0n.png
w cia albo innym fbi spec od komputerów by to wyostrzy³
No wiem. Wielokrotnie widzia³em na filmach, jak to robi±.
A kiedy¶ widzia³em jeszcze lepszy bajer: maj±c zeskanowan± fotkê ty³u g³owy faceta, obracaj± j± o 180 stopni wokó³ osi X i otrzymuj± rysy twarzy. Niestety, nie pamiêtam tytu³u tej kupy.
tytu³ filmu niewa¿ny, lepiej napisz co to za program by³
Nie no, to ¶ci¶le tajne by³o. Nawet system jaki¶ kosmiczny: ca³y interfejs w 3D.
Niestety, nie pamiêtam tytu³u tej kupy. takie bajery to w CSI maj±
Niestety, nie pamiêtam tytu³u tej kupy. takie bajery to w CSI maj±
http://www.youtube.com/watch?v=3uoM5kfZIQ0
we ekspresowych sytuacjach, kiedy brak corela, to polecam Inkscape
mam go na linuchu i windozie, jak na razie wystarczy mi do obrabiania wektorów, tzn obrysowania czego¶ i takie podstawowe funkcje. nie znam jeszcze wielu.
natywnym formatem jest svg, ale corel tych plików otworzyæ nie potrafi normalnie, przynajmniej wersja 12. za do inkscape mo¿e importowaæ pliki corelowskie do wersji x3
natywnym formatem jest svg, ale corel tych plików otworzyæ nie potrafi normalnie Za to Illustrator otwiera.
a jak jest z eksportem z illustratora np. do cada??
szczerze powiedziawszy to nie potrzebujê czego¶ na tyle precyzyjnego jak autocad albo qcad podczas samego robienia projektu, ale potem z zachowaniem skali jakie¶ g³upoty potrafi± wyskoczyæ. przy eksporcie z inkscape do dxf autocad np interpretuje okr±g jako sze¶ciok±t i nie osadza czcionek (trzeba je pozamieniaæ na ¶cie¿ki). oczywi¶cie grubo¶ci linii te¿ nie s± zachowane
Nie mam bladego pojêcia o CAD-ach.
Nie mam bladego pojêcia o CAD-ach. j.w. Mia³em kiedy¶ potrzebê zaimportowania komu¶ prostej grafiki wektorowej do Cada i chyba siê podda³em, nie pamiêtam. Musi byæ jaki¶ sposób na przerzucanie obiektów miêdzy tymi programami, ale ja go nie znam.
kto¶ subskrybuje jakie¶ strony z tutorialami do photoshopa i illustratora przez rss? albo mo¿e jakie¶, jego zdaniem, ciekawe strony?
kto¶ subskrybuje jakie¶ strony z tutorialami do photoshopa i illustratora przez rss? albo mo¿e jakie¶, jego zdaniem, ciekawe strony? chomikuj.pl znajdziesz pe³no ksi±¿ek
przez jaki¶ czas przegl±da³em regularnie tê stronkê http://www.planetphotoshop.com/ mam tam subskrypcjê i przysy³aj± mi co kilka dni tutoriala dnia. kiedy¶ by³a to zajebista strona. du¿o prac fotoshopowych mistrzów, tutoriale w formie obrazkowej. niestety od pewnego czasu tutoriale s± w wersji filmowej. nie lubiê takich.
mnóstwo jest podobnych stron.
Odno¶nie DTP ma³a zmiana tematu ale:
Podobno w czasach "Solidarno¶ci" i SW opozycjoni¶ci potrafili zrobiæ powielacz ulotek z suszarki do prania, jak mi kto¶ wyt³umaczy jak to jest mo¿liwe, ma u mnie piwo.
http://www.tvn24.pl/-1,16...,wiadomosc.html
jest tu zdjêcie takiego powielacza
no dobrze, ale jak zrobiæ matrycê do czego¶ takiego?
mam pytanie: jest opcja zrobienia trójkolorowego napisu w corelu? Chodzi mi o napis z normalnego kroju czcionki nie jakie¶ tam wyci±ganie z krzywych.
[ Dodano: |17 Lip 2010|, 2010 13:49 ]
sposobow jest kilka np: - wprowadzasz napis narzedzie tekstu (T) - ustawiasz gradient i w trybie jego edycji ustawiasz ilosc kolorow w gradiencie plus ilosc pasm jak ustawisz 3 to masz 3 kolory jak 2 to dwa. Kolory przy wiekszej ich ilosci ustawiasz jako niestandardowe. potem trzeba tylko tym wypelnic napis...Jesli napis byl wpisywany jako maska to zrobisz to poprostu wypelniajac. Jesli jako zwykly to albo trzeba z niego zrobic maske (ctrl M) albo uzyc trybu zablokuj przezroczystosc i wowczas wypelnic.
Dziêki serdeczne
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plszamanka888.keep.pl |
|
|
|
|